A Csillagberek Szabad Waldorf Iskola olyan, a gyermekek köré szerveződő közösség, amelyben az életkori sajátosságokhoz igazodó, Rudolf Steiner antropozófiai emberképén alapuló nevelés folyik. Iskolánkat a szülők és a tanítók egymásba vetett bizalommal, önkéntesen hozták létre és működtetik.
Intézményünk független, a szabad szellemi élet kibontakozásának igényéből született kezdeményezés.
Együttműködésünk alapja a szolidaritás, és az emberek között szövődő kölcsönös figyelem. Célunk egy tagjait megtartó közösség létrehozása.
Arra törekszünk, hogy az iskola és a szülői ház tudatos, közös értékrenden alapuló nevelést biztosítson a gyermekek számára. Ennek alapja az antropozófia élő gyakorlattá formálása, megvalósításának záloga a felnőtt közösség tagjainak önismeretre, önnevelésre való nyitottsága. A közös értékek melletti elköteleződés kiindulópontja az őszinte, együttműködő kommunikáció.
Valljuk, hogy a világ több, mint amit a fizikai valóságban tapasztalunk. Fontosnak tartjuk, hogy ezt életkorának megfelelő módon közösségünk minden tagja átélhesse.
Mindennapjainkat úgy szervezzük meg, hogy a természettel való aktív kapcsolat, a friss, teremtő, alkotó folyamatok jelenléte, az évkör ritmusaival való együttélés ébren tartsák életerőink áramlását. Gondot fordítunk a szellemi tevékenység, a fizikai alkotó munka és a művészetek egyensúlyára, valamint az aktivitás és pihenés ritmusos váltakozására, ilyen módon biztosítjuk testi-lelki egyensúlyunk és egészségünk megőrzését.
Olyan szociális és tárgyi környezetet teremtünk, amelyben a gyermekek saját útjukat járva, képességeiket kibontakoztatva megőrizhetik egyediségüket. Támogatjuk őket abban, hogy az életre való rácsodálkozás örömétől áthatva, belső érdeklődésüktől vezetve munkálkodjanak, és olyan tapasztalatokra tegyenek szert, amelyek akaratukat, érzés- és gondolatvilágukat egyaránt megragadják. Így átélhetik azt, hogy képesek alakítani, formálni környezetüket, hasznára lehetnek az őket körülvevő világnak. Abban hiszünk, hogy mindez erőt, tartást és lendületet ad a gyermekeknek, hogy felnőttként magabiztosan munkálkodjanak emberségük mértékén: tetteiket a gondolkodásukban megmutatkozó igazságosság, az érzésvilágukat nemesítő elfogadó szeretet, és az embertársaik szabadságát tiszteletben tartó szabad akarat vezesse.
Iskolánk akkor éri el célját, ha a Waldorf-pedagógia eszközeivel úgy kísérjük a ránk bízott gyermekeket, hogy felnövekedve képesek legyenek felismerni, bátorsággal felvállalni és véghezvinni életfeladataikat. Azt szeretnénk, hogy gyermekeink egészséges felnőttekké váljanak, akik majd képesek lesznek bízni magukban, bizalommal lenni a világ iránt, és felismerni, hogy mindannyian összetartozunk, hordozzuk, és tartjuk egymást. Reményünk, hogy az iskolánkból kikerülő gyermekek felnőtt életükben új szellemi impulzusokat adnak majd át a világnak.