- Szelektív hulladékgyűjtés: Külön gyűjtjük a papír, műanyag, fém és a komposztálható hulladékokat.
- Az iskolaudvarban keletkező lombhulladékot helyben komposztáljuk.
- Iskolaudvarunkat madár- és rovarbarát kertként alakítottuk ki: bogyós és virágzó cserjék és évelők ültetése; rendszeres téli madáretetés, madáritatás egész évben; madáretetők, itatók, odúk kihelyezése.
- Rendszeres erdei kirándulások a tanév során: évkezdő kirándulás, Mihály napi napfelkelte nézés a fóti Somlyón, ismerkedő kirándulás a leendő elsősökkel, bátorságpróba, Márton nap a Farkaserdőn, vízkereszti séta a Dunánál, húsvéti kirándulás, év végi családi kirándulás.
- Az év körforgásának követése az évszakünnepekkel és az évszakasztalokkal.
- Adventi és húsvéti nagytakarítás az épületben, tavaszi kertrendezés a szülők bevonásával.
- Órarendben is megjelenő rendszeres erdőjárás 1-3. osztályban.
- Kertművelés óra heti rendszerességgel a 6. osztálytól.
- Földművelés epocha a 3. osztályban, ahol többek között végig kísérik a gabona útját az ültetéstől a kenyérig. Ez az évfolyam rendszerint egy biodinamikus gazdaságban tölti több napos osztálykirándulását is.
- Udvarunk egyes részein az osztályok saját veteményeseikben kertészkednek, az épület előtt pedig közös virágoskertet alakítottunk ki a szülők segítségével.